Herkes fit ve seksi bir vücuda sahip olmak ister. Bu yazımızda sizlere mide kası nasıl çıkar? sorusunun yanıtını sizler için önünüze sunacağız. Mide kaslarının daha belirgin ve daha net bir görüntüye sahip olmak istiyorsanız egzersizlere ve diyeti ihmal etmemek gerekir. Mide kasları kas grupları arasında en zor belirgin olan bölgelerden biridir. Mide kasları alınan kilolara rağmen belirgin olması, motive edici noktalarındandır.

Mide Kasları Egzersizleri

Egzersizlerden kısa bir sürede verim almak istiyorsanız kasları besleyecek ve protein diyeti benzeri diyet programları uygulamalarınız da istediğiniz sonuçlara ulaşabilirsiniz. Mide kasları egzersizleri, evde de uygulayarak spor salonlarına gitmenize ve ücret ödemenize de gerek yoktur. Mide kaslarının egzersizlerini şöyle sıralayacak olursak; mekik, yan karın kasları, leg lift, sopasız twist, yan karın için sabit duruşlar, plank egzersizleri olarak belirtebiliriz.

Mekik çekme : Hepimizin bilmek üzere olduğu mekik hareketi, yeni başlayan bireyler için başlarda çok zor bir hareket olarak bilinse de üst mide kaslarının, kısa sürede belirgin bir şekilde görünmesi için yapılacak egzersizlerden bir tanesidir. Mekik nasıl çekilir ? mekik, yere uzanarak yapılan bir egzersizdir. Dilerseniz ellerinizi göğüs bölgesinde kenetleyerek ya da işaret ve orta parmaklar şakak bölgesine değecek şekilde, dirseklerin yana açık bir vaziyette olması şeklinde, gövde yukarı doğru kaldırılır. Gövdeyi yukarı doğru kaldırdığınız da belinizin mutlaka yere temas etmesi gerekmektedir. Aksi takdirde beliniz de boşluk olacak olursa, belinize uygulanan kuvvet artar sakatlığa yol açabilirsiniz.

Yan Karın Kasları: Yan karın kasları, mide kaslarının daha belirgin ve vücut hatlarının daha seksi görünmesini sağlar. Ağırlık kullanılmadan da yapılabilen bir egzersizdir. Hareketi sol el ensede olması ile birlikte sağ el dize kadar indirilmesi gerekir. Sonrasında ise nefes verilerek yukarı doğru kaldırılması gerekir.

Leg Lift: Alt mide kaslarınıgeliştirmek vegüçlendirmek için kullanılan temel hareketlerden biridir. Bu hareketi yaparken avuç içlerinizin yere doğru bakması şeklinde de yapılabilmektedir. Hareketin yavaş yapılması hem egzersiz hem de bel sağlınız için yararlı olacaktır.

Sopalı- Sopasız Twist: Belden aşağısı sabit kalacak şekilde, üst bölgenin sağa ve ya sol tarafa doğru çevrilmelidir. Hem üst bölgede ki kaslarınız hem de alt bölgedeki kaslarınız çalışmaktadır.

Yan Karın İçin Sabit Duruş: Mide kasları, baklavaların görünümü için en önemli bölgelerden bir tanesidir. Oldukça basit ve hareket gerektirmeyen bir egzersiz olduğundan dolayı ter dökmeden de yapılabilir.

Plank Egzersizi: Bu egzersizler vücudun tüm kaslarını çalıştırmaktadır. Dirsekler yere sabit bacaklar uzatılarak gövde yukarı kaldırılarak sabit bir pozisyonda beklenilir.

Mide Kasları Egzersizleri Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler Spor yapmak hem sağlığımız için hem de daha genç ve daha fit bir vücuda sahip olmamızı sağlamaktadır. Mide kasları egzersizleri yaparken dikkat edilmesi gerekenler, sağlık açısından çok önemlidir. Mide kası egzersizleri mekik çekerken, leg lift yaparken, plank egzersizi yaparken, yan karın için sabit duruşlar da ve sopasız twistler de genel itibari ile karın ve bel bölgesi yoğun bir şekilde çalışmaktadır. Yanlış yapacağınız bir hareket sizi sağlınızdan edebilmektedir. Bu egzersizleri yaparken hareketleri yavaş ve kurallarına uygun bir şekilde yapmalısınız. Aksi takdirde bel ağrıları, bel fıtığı gibi rahatsızlıklar önünüze engel olarak çıkabilmektedir.

Bir önceki yazımız olan Kasları belirginleştiren Definasyon diyeti ve kardiyo başlıklı makalemizde besin değerlerini hesaplama, besinlerin değerleri ve definasyon antrenmanı hakkında bilgiler verilmektedir.